Co grozi światu, jeśli ktoś znajdzie i połączy wszystkie fragmenty Trójzębu Edenu (Assassin’s Creed. Ostatni potomkowie. Grobowiec Chana – Matthew J. Kirby)

Czytałam kilka książek, które powstały na podstawie gier RPG i przyznam szczerze, że bywało różnie z ich poziomem. Do tej pory jednak najwięcej przyjemności sprawiły mi te osadzone w świecie Forgotten Reals. Dlatego z rezerwą podeszłam do powieści opartej na słynnej grze Assassin’s Creed Ostatni potomkowie. Grobowiec Chana.

książka assassni's creed ostatni potomkowie grobowiec chana matthew j. kirby książka na grze


To drugi tom trylogii, w której bohaterowie mają za zadanie odnaleźć wszystkie trzy części starożytnego artefaktu – legendarnego Trójzębu Edenu. Każda z elementów posiada osobną, ale niezwykle ogromną moc, które złączone razem mogą dać człowiekowi bezwzględne panowanie nad ludzkością i światem. Jest więc o co walczyć. Poszukiwaczami są dwie zwaśnione strony Bractwo Asasynów oraz Zakon Templariuszy. Wygląda jednak na to, że do akcji włączył się ktoś trzeci i zgarnął pierwszy fragment.

Bohaterowie

Bohaterami są dzieci, w których genach odkryta została informacja, dzięki której dotarxie do pozostałych elementów artefaktu może być możliwe. Sean, David, Natalia i Grace przebywają w Zakonie Templariuszy i tam dzięki symulacjom na bazie ich genów poszukują w przeszłości swoich przodków podpowiedzi, gdzie znajduje się Trójząb Edenu. Tymczasem ich koledzy Griffin i Owen sprzymierzyli się z Bractwem Asasynów. Cel jednak mają ten sam.

Matthew J. Kirby bardzo obrazowo pokazał świat widziany oczami dorastającego nastolatka, który został uwikłany w rozgrywki dorosłych. Bohaterowie tkwią w tym świecie, jak w jakiejś grze, nie do końca zdając sobie sprawę z tego, że są manipulowani i wykorzystywani do celów znanych tylko dorosłym. A ci potrafią przekazać im obraz niemal idylli, a przeciwnika przedstawić, jako czarny charakter. Czytelnik może obserwować różne reakcje bohaterów od całkowitej fascynacji oraz wiary po nieufność względem przekazywanych im informacji.

Konstrukcja

Pierwsze kilka stron wprawiło mnie w lekką konsternację. Wiele lat temu fascynowały mnie gry RPG, w takie grywałam i chociaż akurat w Assassin’s Creed nie miałam tej przyjemności, to wielokrotnie miałam okazję oglądać, jak gra w nią mój ówczesny partner. Dlatego nie za bardzo wiedziałam, co mają do starożytnego świata nastolatkowie umiejscowieni w dość nieokreślonej przyszłości. Zagadka szybko się jednak rozwiązała. 

Autor postanowił zastosować symulację na specjalnym sprzęcie zwanym Animusem, który po podłączeniu się odpowiedniej osoby przenosił ją w czasy określonego przodka i wcielał w jego postać. Bohater musiał walczyć, myśleć i działać, jak człowiek, w którego ciele się znajdował. W ten sposób zbierał informacje, które mogły doprowadzić do Trójzęby Edenu. Dzięki temu wydarzenia toczą się w Grobowcu Chana dwutorowo: z jednej strony miałam okazję poznawać odległe kultury, z drugiej przeżywać rozterki, wątpliwości i odczuwać motywację młodych bohaterów.

W skrócie

Ostatni potomkowie. Grobowiec Chana to młodzieżowa powieść oparta na kanwie słynnej gry o skrytobójcach Assassin’s Creed. Młodzi bohaterowie muszą dokonywać trudnych wyborów, walczyć na śmierć i życie oraz uczestniczyć w trudnych rozgrywkach dorosłych. Przy okazji mogą dzięki odpowiedniej symulacji komputerowej przenosić się w dawne czasy i odkrywać losy swoich przodków. To jedna z lepszych książek opartych na grze, jaką miałam okazję przeczytać. Sprawnie i lekko napisana, może być lekturą na jeden, maksymalnie dwa wieczory.



Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwuj mnie na Instagramie