Czytane w bibliotece - wrzesień
Dopiero co pokazywałam Wam najchętniej czytane książki w sierpniu, a już mam dla was zestawienie wrześniowe. Piękna pogoda dopisywała cały miesiąc, więc jestem bardzo ciekawa, czy i lektury były lekkie i przyjemne. Sprawdźcie sami.
Top 5 dorośli:
- Kamerdyner: miłość, wojna, zbrodnia - Marek Klat
- Kontratyp - Remigiusz Mróz
- A ja żem jej powiedziała... - Katarzyna Nosowska
- Czerwony Pająk - Katarzyna Bonda
- Żmijowisko - Wojciech Chmielarz
Top 5 dzieci i młodzieży:
- Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi - Rafał Kosik
- No to lecimy - Jeff Kinney
- Żniwiarz: trzynasty księżyc - Paulina Hendel
- Statek umarłvch - Rick Riordan
- Spętani przeznaczeniem - V. Roth
Top 5 dorośli:
- Siostry – Clair Douglas
- Apartament w Paryżu – Guillaume Musso
- Szkoła żon – Magdalena Witkiewicz
- Wielka samotność – Kristin Hannah
- Hashimoto – Izabella Wentz
Top 5 dzieci i młodzieży:
- Beki, smarki, pierdy, czyli co się dzieje w moim ciele – Emma Dodson
- Złodziej pioruna – Rick Riordan
- Skarb Troi – Olaf Fritsche
- Pucio mówi pierwsze słowa – Marta Galewska-Kustra
- Antykwariat pod Błękitnym Lustrem – Martin Widmark
Top 5 dorośli:
- Bastion - Stephen King
- Dziewczyna,którą kochałeś - Jojo Moyes
- Zerwa - Remigiusz Mróz
- Księgi Jakubowe - Olga Tokarczuk
- To jedno zdjęcie - Dorota Milli
Top 5 dzieci i młodzieży:
- Jaś Ciekawski. Podróż do serca oceanu - Picard Matthias
- Jak mieszkają zwierzęta - Taylor Barbara
- Sposób na Elfa - Pałasz Marcin
- Więcej niż klub - Beręcewicz Paweł
- 1000 pojazdów i nie tylko - Antonini Gabriele
Top 5 dorośli:
- Wieczór taki jak ten - Gabriela Gargaś
- Zerwa Remigiusz Mróz
- Światło w cichą noc - Krystyna Mirek
- Decyzje - Charlotte Link
- Słodkie życie - Krystyna Mirek
Top 5 dzieci i młodzieży:
- Szkoła latania - Janusz Christa
- Lew, czarownica i stara szafa - C.S. Lewis
- Akademia Pana Kleksa - Jan Brzechwa
- Magiczne drzewo. Czerwone krzesło. - Andrzej Maleszka
- Oskar i Pani Róża - E.E. Schmitt
Do Pana Remigiusza w każdym zestawieniu muszę się przyzwyczaić i sama przeczytać trochę więcej jego książek. Od prawie dwóch lat pojawiają się niemal w każdym podsumowaniu miesiąca. A to już coś znaczy. Przyznajcie się, kto z was nie czytał jeszcze ani jednej książki Remigiusza Mroza?
Pojawił się też Kamerdyner w Bibliotece Miejskiej w Łebie i muszę przyznać, że mam wielką ochotę nie tylko przeczytać ksiażkę, ale i obejrzeć film. A póki co przypominam sobie podstawowe zwroty po kaszubsku za pomocą fiszek (pokazywałam na Instagramie). Są też felietony Kasi Nosowskiej A ja żem jej powiedziała... , które mi osobiście bardzo się podobały, chociaż sama Katarzyna Nosowska nie wzbudzała wcześniej jakiegoś większego entuzjazmu we mnie (oprócz podziwu dla świetnych tekstów!).
Wśród literatury młodzieżowej i dziecięcej jest kilka moich ulubionych pozycji, jak Pucio (Gwiazdka uwielbia i najchętniej czytałaby non stop) czy Akademia Pana Kleksa, Oskar i Pani Róża (cudowna książeczka). Od jakiegoś czasu wpada mi w oko coraz więcej książek Ricka Riordan i zastanawiam się, czy się nie skusisz w najbliższym czasie. Ktoś z Was czytał i podpowie mi coś więcej o tym autorze i jego książkach?
Wszystkie zestawienia znajdziecie klikając w Czytane w bibliotece.
Komentarze
Prześlij komentarz
Podziel się swoimi przemyśleniami na temat wpisu. Dziękuję za komentarz:)