Czytane w bibliotece - luty
W ostatnim wpisie z cyklu Czytane w bibliotece wspominałam, że to już dwa lata, jak śledzicie ze mną njachętniej czytane książki. Z tego, co piszecie w komentarzach i w wiadomościach prywatnych, lubicie ten cykl. To mnie zmotywowało, aby rozpoczynając trzeci rok wprowadzić trochę zmian. Zapraszam Was na zestawienie najchętniej czytanych, wypożyczanych i najbardziej poszukiwanych książek w lutym w bibliotekach.
Pierwsza zmiana to grafika od Tyry. Jak Wam się podoba?
Drugą jest poszerzone grono bibliotek, które dzielą się swoimi zestawieniami z Wami. Dołączyła Stacja Kultury - Biblioteka Rumia oraz Biblioteka Sopocka.
To zaczynamy:
Top 5 dorośli:
- Ziemia ludzi zapomnianych - Joanna Jax
- Teraz jesteście Niemcami - praca zbiorowa pod. red. Wojciecha
Olszówki - Czerń kruka - Ann Cleeves
- Zdobyć to co tak ulotne - Beatrice Colin
- Nie ma - Mariusz Szczygieł
Top 5 dzieci i młodzieży:
- Zwiadowcy: Pojedynek w Araluenie. Księga 14 - John Flanagan
- Tusz - Alice Broadway
- Momo - Michael Ende
- Na krawędzi wszystkiego - Jeff Giles
- Troska. Jak bardzo Ci zależy? - Eve Ainsworth
Top 5 dorośli:
- Kroniki kota podróżnika - Hiro Arikawa
- Lunchbox na każdy dzień - Malwina Bareła
- Marzenia z terminem ważności - Agnieszka Dydycz
- Śmierć komandora - Haruki Murakami
- Zabójcza biel - Robert Galbraith
Top 5 dzieci i młodzieży:
- Do wszystkich chłopców, których kochałam - Jenny Han
- Magiczna biblioteka Bibbi Bokken - Jostein Gaarder
- Dziki robot - Peter Brown
- Jesień magii - Dorota Wieczorek
- Czerwień rubinu - Kerstin Gier
Top 5 dorośli:
- Kroniki kota podróżnika - Hiro Arikawa
- Lunchbox na każdy dzień - Malwina Bareła
- Marzenia z terminem ważności - Agnieszka Dydycz
- Śmierć komandora - Haruki Murakami
- Zabójcza biel - Robert Galbraith
Top 5 dzieci i młodzieży:
- Martynka - Delahaye Gilbert
- Magiczny domek na drzewie - Pope Osborne Mary
- Złota księga bajek : o przygodach Binga i przyjaciół / [tłumaczenie opowiadań na podstawieserialu telewizyjnego Paulina Zagórska
- Wielka księga - czytam sobie redakcja Dominika Cieśla [i in.]: opracowanie graficzne DorotaNowacka
- Tupcio Chrupcio - Casalis Anna
Top 5 dorośli:
- Słodkie życie, Krystyna Mirek
- Drzewo Anioła - Lucinda Riley
- Tylko dobre wiadomości - Agnieszka Krawczyk
- Tatuażysta z Auschwitz - Heather Morris
- Minione chwile - Gabriela Gargaś
Top 5 dzieci i młodzieży:
- Szkoła latania - Janusz Christa
- Lew, czarownica i stara szafa - C.S. Lewis
- Śmieszne Kostiumy, Opracowanie zbiorowe
- Zabawne postacie, Opracowanie zbiorowe
- Basia i biblioteka, Zofia Stanecka
Top 5 dorośli:
- Nieodnaleziona - Remigiusz Mróz
- Hashtag - Remigiusz Mróz
- Decyzja - Charlotte Link
- Kluczowy świadek - Jorn Lier Horst
- Król - Szczepan Twardoch
Top 5 dzieci i młodzieży:
- Dinozaurium - tekst: Lily Murray, ilustracje: Chris Wormell
- Złodziej Pioruna - Rick Riordan
- Ruiny Gorlanu - John Flanagan
- Czas robotów - Andrzej Maleszka
- Wielka Księga Kici Koci - Anita Głowińska
Top 5 dorośli:
- Wszystko! - Remigiusz Mróz
- Stulecie Winnych - Grabowska Ałbena
- Jax Joanna, Cykl: Zemsta i przebaczenie
- Za zamkniętymi drzwiami - B. Paris
- Nela i Artur - Ryciak Urszula
Top 5 dzieci i młodzieży:
- Nowy Jork. Piżamorama. Ruchome ilustracje - Leblond Michael
- Zagadki detektywistyczne - Gallo Ana
- W lesie ( książka trójwymiarowa o ekologii) - Beisrobert Anouck
- Operacja pirat - Jorn Horst
- Nela, cykl
Coraz więcej książek z tych zestawień nie znam i nie czytałam. Dotyczy to zarówno literatury dziecięcej i młodzieżowej, jak i tej dla dorosłych.
Jest jednak kilka pozycji, które polecam. Na przykład Kluczowy świadek Jorna Horsta - norweski kryminał, który rozpoczyna cały cykl o Williamie Wistingu. Pierwszy tom być może nie powala od razu na kolana, ale skrywa potencjał, który autor z każdą kolejną częścią odkrywa coraz bardziej. Na blogu znajdziecie recenzję Kluczowego świadka, a pozostałe tomy dość regularnie pojawiają się u mnie na Instagramie.
Na mojej liście Do przeczytania cały czas Tatuażysta z Auschwitz i Za zamkniętymi drzwiami. Narazie fizycznie ich nie posiadam, więc będą musiały poczekać w kolejce.
Za to jest lepiej z literaturą dziecięcą. Kicia kocia u nas rządzi w domu i cały zestaw wszędzie z nami wyjeżdża. Posadamy Nelę i skarby Karaibów i uważam, że to bardzo dobry cykl dla starszych dzieci. W jej książkach znajduje się sporo ciekawostek oraz informacji na temat miejsc, które odwiedza. Można w ten sposób zarazić dziecko pasją podróżowania. Tupcia Chrupcia też znamy, ale przyznam szczerze, wolę wersję animowaną niż książkową. Jakoś zgrabniej i mądrzej są ukazane problemy i sposoby ich rozwiązywania w bajce. Nie czytałam jednak Tupcia Anny Casalis, być może ona dorównuje wersji telewizyjnej.
A Wam co wpadło w oko? I co z tych zestawień czytaliście?
Komentarze
Prześlij komentarz
Podziel się swoimi przemyśleniami na temat wpisu. Dziękuję za komentarz:)