6 książek dla niej i dla niego na Walentynki
Wielokrotnie już pisałam, że moim zdaniem każda okazja jest
warta tego, aby podarować komuś książkę. Kupowanie ich jednak drugiej osobie
nie jest takie proste, bo bardzo łatwo można nie trafić w gust. Walentynki
jednak to święto osób bliskich sobie, więc na pewno znacie swoich ukochanych.
Dla niego
Gracz Przemysław Rudzki – polski kryminał, którego tłem jest
środowisko zawodników piłki nożnej. Chyba niemal każdy mężczyzna ogląda chociaż
od czasu do czasu ten sport, a tutaj autor podaje na tacy dwa w jednym.
Król jest tylko jeden? Lebron James Marcin Harasimowicz – dla fanów koszykówki
to niemal lektura obowiązkowa. W końcu ten zawodnik należy do ścisłej czołówki
gwiazd NBA i zaskakuje swoimi niemal nieograniczonymi możliwościami sportowymi.
A jaki jest naprawdę?
Jak zbudować samochód? Martin Sodomka – książka dla tych, którzy kochają
motoryzację z lekkim przymrużeniem oka. Jest to bowiem pozycja dla dzieci, ale
doskonała do wspólnej lektury, ponieważ zawiera schematy z dokładnymi,
fachowymi nazwami poszczególnych elementów samochodu, niezbędnych do jego
zbudowania. Panowie pisali do mnie, że sami chętnie by tę książkę przeczytali.
Rozgrywka Bartek Marcinkowski – jeśli Twój partner
interesuje się polityką, to spodoba mu się ta pozycja, która pokazuje, jak to
faktycznie mogło być z upadkiem komunizmu w Polsce. Świetne dialogi,
interesująco pokazane postaci historyczne, a wszystko z małą dawką domysłów i
pomysłów autora.
Jarek Patriota – bóg, honor i włoszczyzna Artur Pruziński
czyli polityka na wesoło z wykorzystaniem stereotypów, martyrologii, historii
oraz elementów fantastycznych. Satyra na obecną sytuację polityczną.
Eli, Eli Wojciech Tochman – reportaż z Filipin obrazujący
nędzę dzielnicy Onyx ze wspaniałymi fotografiami Grzegorza Wełnickiego.
Doskonale połączenie słowa i obrazu, który przemówi do każdego.
Dla niej
Uwolnij ptaka Beata Jurasz – ta książka zdecydowanie poprawi
nastawienie do życia Twojej kobiecie. Wyzwoli pozytywną energię, zmobilizuje do
działania. Autorka wprost zaraża swoją radością i podpowiada, co zrobić, aby
być szczęśliwą również zawodowo.
Jak Cię zabić kochanie? Alek Rogoziński – kryminał z
humorem, czyli morderstwo lub raczej jego próby, zawodowe zabójczynie,
zakonnice, pościgi, nielegalna broń i dużo, dużo zabawnych sytuacji. Lektura,
która sprawia, że czytelnik śmieje się w głos.
Pierwsza na liście Magdalena Witkiewicz – wzruszająca historia
przyjaźni kobiecej. Jest tu nie tylko miłość, zdrada, ale i choroba nowotworowa
i garść informacji dla potencjalnych dawców szpiku kostnego. Trójmiejskie
otoczenie jest dodatkowym atutem.
Sezon zamkniętych serc Wioletta Leśkow-Cyrulik – Islandia,
pomimo że senna, może przynieść nieoczekiwane rozwiązania w sytuacji, gdy w grę
wchodzi toksyczna związek, tragiczna miłość i dramatyczna przeszłość. Odpręża,
ale i ukazuje trudną i często nierówną walkę z demonami przeszłości.
Człowiek, który stworzył Zarę Cavadonga O'She – która kobieta nie kupiła
czegoś w tej marce hiszpańskiej firmy Inditex? Nie znam takiej. To biografia
założyciela, opowieść o jego pracy, dążeniu do doskonałości i pomyśle na sukces
ukazana przez dziennikarkę i jego dobrą znajomą.
Czarne skrzydła Sue Monk Kid – początek XIX wieku Południowa
Karolina to tło losów Sary Grimke, córki białego plantatora oraz jej służącej
Henrietty. Nietrudno się domyślić, że poruszone tutaj zostają tematy
tolerancji, rasizmu i walki o prawa czarnoskórych. To też historia niezwykłej i
trudnej przyjaźni dwóch dziewczynek oraz pierwsze kroki do zdobycia uprawnień
przez kobiety.
Jeśli nie znaleźliście w tych propozycjach nic, co pasuje do
waszych partnerów zajrzyjcie jeszcze do mojego Top 8 książek 2016. Jak klikniecie w tytuł, link przeniesie was do obszernej recenzji danej książki.
Komentarze
Prześlij komentarz
Podziel się swoimi przemyśleniami na temat wpisu. Dziękuję za komentarz:)